Time flies.... - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Mark & Iris - WaarBenJij.nu Time flies.... - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Mark & Iris - WaarBenJij.nu

Time flies....

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Iris

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Austin

Inmiddels al weer twee weken onderweg! Wat gaat de tijd hard, maar ergens toch ook weer niet. Het voordeel van zo'n wereldreis is ook wel weer dat je na twee weken elk besef van dag, tijdstip en jaargetijde compleet kwijt bent! Om de afgelopen twee weken in een aantal feitjes samen te vatten:

We hebben in twee weken...
... ongeveer 7700 kilometer gevlogen (met het vliegtuig, niet met de auto ;))
... ongeveer 3000 kilometer met de auto gereden
... inclusief Nederland al 3 landen bezocht
... 6 staten met de auto doorkruist
... 111 keer de creditcard gebruikt (pinnen en cash doen ze hier bijna niet meer aan)
... "pas" 4 hamburgers op
... vandaag voor de 1e keer "gewoon" gekookt

Volgende keer volgen wat meer weetjes! Uiteraard ook op aanvraag.

Na onze vervelende maar ook erg interessante ervaring met de lokale politie is het avontuur verder gegaan langs de kustlijn van Amerika. Stadjes als Pensacola, Mobile en Gulfport zijn we snel voorbij gegaan om uit te komen in New Orleans. Wat een stad... Wat een eten en wat een sfeer!!! Drie dagen lang hebben we kunnen genieten van de dingen die het leven mooi maken. De eerste dag hebben we een indrukwekkend museum over orkaan Kathrina en na een redelijk gewoon diner, het nachtleven van NO verkend. Aan de ene kant alles wat Salou, Kos en Kreta ook biedt (drank, proppers, goedkope shots). Maar ook heerlijke kleine kroegjes met live bandjes. De dag erna de stad verkend en allerlei culturele en culinaire uitstapjes gemaakt. Met als toetje van de dag een etentje in een echte donkere kroeg in NO! Gumbo, Jambalaya, Cajun Fried Chicken, red beans & rice... Alles wat NO de culinaire smeltkroes van Amerika maakt! De volgende dag onze tour door NO afgemaakt met als persoonlijk hoogtepuntje de American Football wedstrijd tussen de Saints en de Titans... Wat een beleving van sport met alle nationalistische rituelen bij :)

Na drie dagen NO zijn we nu op weg naar het echte Texas. Cowboys, rodeo, pulled pork en BBQ! Weg van de kust, weg van de verkoelende wind. As we speak zitten we in Austin na een dagje waterpark en is het om 22.00 nog steeds 33 graden. Thank god there is AC!

Om af te sluiten nog een paar tips voor de eventuele toekomstige wereldreizigers:
1. Ga nooit in op verhalen van wildvreemde donkere zwervers (als nuchtere hollander je laten oplichten voor 5 dollar)
2. Zorg voor een goede TomTom (scheelt Ier weer wat grijze haren als we thuiskomen, alhoewel we het super doen met onze nep TomTom)
3. Leg je oogpotlood vooral in de koelkast (maakt make-uppen veel makkelijker, het smelt hier)
4. Zorg dat je in ieder geval met 10 mensen op reis gaat (grootverpakking in Nederland? Hell no, normale verpakkingen hier)
5. Boek niet de allergoedkoopste hotels die strak aan de snelweg staan (scheelt weer geklop op de deur in het midden van de nacht door een overstuur zijnde dame, roepend waar Cindy is)

• 19 Augustus 2014 - 07:47

Bastian, Nancy En Mats:

Heerlijk om weer zo'n verhaal te lezen. Geweldig!
    Nou, wij gaan dan ook bijna aan onze wereldreis naar Drenthe beginnen, dus ik neem jullie tips goed in mij op!

Genieste maar weer!!

• 19 Augustus 2014 - 08:01

Janine:

Super om dit weer te lezen en zo benieuwd wat jullie allemaal nog meer mee gaan maken.

Tot het volgende bericht.

Have fun!

• 19 Augustus 2014 - 08:43

Anton En Annelies:

Het leest als een reisverslag van Floortje Dessing(of hoe de achternaam ook mag zijn).
    Ik had toch als muisje clandestien mee moeten gaan. Geweldig mooi. Geniet en blijf vooral de thuisblijvers op de hoogte houden van jullie belevenissen.

• 19 Augustus 2014 - 09:39

Silke:

Weer eens wat anders dan elke dag in een stortbui belanden met je fietsje..
    Veel plezier nog in Austin, beetje jaloers wel ;)!
    xxxxx

• 19 Augustus 2014 - 16:53

Christien:

Prachtig om jullie verslag te lezen...jullie genieten daar en wij hier van de verhalen!
    Veel plezier nog. groetjes

• 20 Augustus 2014 - 13:33

Yvonnevandaele:

Hallo wereldreizigers, heel stiekum ben ik via je vaders facebook jullie verslag gaan lezen; superleuk! Heb me dan ook aangemeld op jullie site. Wil heeeel graag op de hoogte blijven! !,,, wel voorzichtig zijn hoor vooral die snelheidslimids, je rijdt zo makkelijk harder, vooral door die brede wegen. Dag lieve twee, kijk al uit naar jullie volgende verslag. Dikke reisknuffel xxyvonnexx

• 30 Augustus 2014 - 10:11

Lies :

hallo iris en mark
    het is heel leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt.
    Ook wil ik je nog even feliciteren iris jullie maken er vast een bijzonder dagje .
    groetjes van adri en lies

Tags: #fun, #football, #food