Roadtrippin' Down Under - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Mark & Iris - WaarBenJij.nu Roadtrippin' Down Under - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Mark & Iris - WaarBenJij.nu

Roadtrippin' Down Under

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Mark & Iris

29 Oktober 2014 | Australië, Charters Towers

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we alweer een heel eind op weg in het prachtige Australie en dus is het zeker weer tijd voor een nieuw verhaal!!

Na de grote steden als Melbourne, Sydney en Brisbane hebben we dan eindelijk de camper opgehaald en kon het grote kampeeravontuur beginnen. We zijn eerst nog een stukje naar beneden gereden, naar Byron Bay. Onwijs leuk plaatsje, waar we rustig alles konden ontdekken wat zich op en aan ons kleine autootje/slaapplaats/keuken bevond. Na een wat rommelig begin (lees: gevloek en gescheld) zijn we inmiddels helemaal op ons gemak en goed op elkaar afgestemd.
In Byron Bay hebben we naast het bekijken van de surfers, een mooie wandeling gemaakt naar de vuurtoren, waar we onze eerste wallabie in het wild hebben gezien! Verder ook een gigantische lizzard en walvissen langs de kust!!

Hierna zijn we weer omhoog gegaan, waarbij we de Gold Coast (een soort Australisch Miami) en ons eerst natuurpark hebben aangedaan. Ook zijn we naar de Australian Zoo geweest, de enige echte dierentuin van Steve Irwin... En eerlijk is eerlijk, ondanks al onze vooroordelen over deze overleden mafkees, het was daar prachtig!! Na een aantal andere tussen stops zijn we uitgekomen in Rainbow Beach, vanuit waar we een dagtrip naar Fraser Island hebben gemaakt. Erg gaaf, in een soort Dakarwagen over het strand gecrost, een wilde dingo gezien en een onwijs grote schildpad.
Dat crossen met een wagen leek andere mensen blijkbaar ook wel wat, aangezien we vervolgens in Bundaberg een aanrijding kregen. Mark reed netjes achteruit van een parkeerplek en op het moment dat hij weer vooruit wilde gaan 'boem'. Ik begon al zo'n beetje te schelden en te roepen dat ze in Australie ook paaltjes en lantarenpalen hadden, toen bleek dat het een of andere bijna tandeloze k*t was die haar 4WD in zijn achteruit in onze zijkant had gepland. Hoewel wij nog steeds de gehele afdruk van haar reservewiel in onze zijkant hebben staan, werkt alles nog en was het gelukkig niet onze schuld!! Hierna doorgereden naar wat kleinere plaatsjes, waar Mark (geloof het of niet) het zowaar ongeveer een hele dag heeft uitgehouden op het strand. Leuk detail daarbij is dat hij binnen twee minuten in de zee zijn zonnebril was verloren en ongeveer de rest van de dag geprobeerd en serieus geloofd heeft deze terug te vinden... Helaas...

Verder door naar onder andere Rockhampton en Yeppoon. Dat ze wildlife hebben in Austalie was ons al bekend: hagedissen, wallabies, kangoeroes, onwijs veel vogels en possums, maar om wakker te worden met een reusachtige emu naast je wagentje blijft toch wel erg bijzonder!!
Vervolgens door naar een ander nationaal park, Eungella, waar we een onwijs mooie kampeerplaats vonden boven op de berg met een fantastisch uitzicht over de vallei en vanaf 04.45 uur de meest mooie zonsopkomst ever... Tja, je moet er wat voor over hebben. Hier dan ook de bekende platypus, oftewel het vogelbekdier, gezien. Daarnaast nog een leuk detail voor de liefhebber, na een korte bushwalk aangekomen bij een plek waar letterlijk honderden vleermuizen in de bomen hingen. Een oorverdovend geluid dat ze produceren en of vleermuizen ook poepen als ze ondersteboven hangen, moeten jullie maar eens aan Mark vragen als we weer thuis zijn ;)

Een van onze laatste belevenissen tot nu toe was Airlie Beach. Vanuit hier kan je trips maken naar de Whitsunday Islands. Tijdens een dagtour op een zeilboot hebben we de meest prachtige eilanden en de meest blauwe zee gezien, echt super mooi! Ook hebben we alvast een klein voorproefje gehad op het Great Barrier Reef door te snorkelen en hebben we een tussenstop gemaakt bij Whitehaven Beach... De naam zegt genoeg: onwijs wit zand, waarbij je echt je zonnebril nodig hebt!!

En dan, tenslotte... Voor de liefhebber...
Wist je dat:
- Mark zo goed Engels spreekt dat ze hier vaak vragen uit wel deel van Engeland of Australie hij komt
- Dit heel goed van pas komt, als je onwijs beschamende landgenoten op je camping hebt... Wanneer je je voor blijft doen als Australiër, krijg je de meest hilarische dingen te horen
- Iris verslaafd is aan haar ereader
- Je chagrijnige oude mensen heel gemakkelijk weg krijgt uit de campkitchen en tv room, door heerlijke Australische parmezaanse (onwijs stinkende kaas) over je pasta te strooien
- Iris een echte vent aan het worden is: ze wordt gelukkig van pokies (gokmachines, al vanaf 1 cent) en drinkt regelmatig een biertje (al blijft de Australische wijn toch ook bijzonder lekker)... Oké, dit zijn dus woorden voor een gokverslaafde alcoholist ;)
- Mark ondertussen een echte kampeerliefhebber is geworden en als we thuis komen een caravan op het Grote Bos wil kopen ( oké... Bij wijze van spreken dan)
- Iris al aardig bezig is om de gehele inboedel te slopen: zo zijn onder andere harde plastic bekers, plastic spatels (ja, die smelten) en camera's niet veilig bij haar... Alhoewel de vallende mango's ook een handje meehelpen met het veroorzaken van deuken in het dak...
- We hier bijna iedere avond zelf koken en zelfs kliekjes eten!!
- En owja... Dat de Burger King hier Hungry Jacks heet... En nee, we zijn er nog niet 1x geweest :)

Op dit moment zijn we op weg naar het tropische noorden van Queensland, waar ons waarschijnlijk nog veel meer moois, spannends en hilarisch te wachten staat!!

Tot snel en have a good one!!

• 29 Oktober 2014 - 11:59

Jeroen:

Super leuk om te lezen weer!!

• 29 Oktober 2014 - 12:29

Anja En Oscar:

Wat een heerlijke verhalen om te lezen, jullie vermaken je prima! Wat een onwijs mooie herinneringen maken jullie samen. Geniet ervan lieverds.

Heel veel liefs,
    Anja en Oscar

• 29 Oktober 2014 - 12:33

Lidy:

Genietend van jullie schrijven zit ik hier op een zeer regenachtige dag jullie verslag te lezen.
    leuk wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Nog geen last van heimwee naar Driebergen, waar je Piet mist,(zwart mag je niet meer zeggen)en zo in de warmte kerst gaat vieren.
    Maar al de dingen die jullie nu zien en mee maken neemt niemand jullie af! Geniet ervan!
    Kunnen jullie ook af en toe skypen en hoeveel foto's hebben jullie al?
    Tot ziens, Lidy

• 29 Oktober 2014 - 18:13

Gijs:

Wat vond ik het vervelend om jullie zo lang te moeten missen maar met deze fantastische verslagen en de regelmatige wa, bel en skypecontacten is het gemis te verdragen en kan ik alleen maar trots op jullie zijn en het jammer vinden dat wij dat vroeger niet gedaan hebben. Super wat jullie zien, meemaken en leren, wij hopen volgend jaar veel van jullie te leren en tips te krijgen voor het geval dat wij misschien nog eens onze australische vrienden en een stukje van hun land gaan bezoeken en bewonderen. Als ik het goed begrijp hoef ik niet direct aan het opatijdperk te denken als Iris in februari een buikje gecreëerd heeft maar zou dat ook een gevolg van het bierdrinken kunnen zijn. Ik ben benieuwd of Mark ook al in het engels zijn, terechte ongenoegen uit als hij weer eens op een oneerlijke wijze een kaartmatch van Iris verloren heeft. Geen flauwekul meer maar nog heel veel vreugde en mooie momenten op jullie kampeerreis door NO Australië gewenst. Kuzzies van de EBLL.

• 07 November 2014 - 14:01

Hennie:

Wat een belevenissen, gelukkig hebben jullie geen last van al die rare dieren gehad.
    Wees wel voorzichtig met de ondernemingen die jullie nog willen ondernemen want ik wil de luitjes
    wel graag gezond en heel terug zien in Driebergen.
    Heel veel groeten Hennie.

• 15 November 2014 - 10:54

Anton En Annelies:

En dan is het alweer 15 november. Een nieuw hoofdstuk begint op jullie reis. Wat een prachtige dingen hebben we al gezien en gelezen. We hopen dat jullie een goede vlucht naar Bali hebben en kunnen niet wachten op een bericht hiervan. Een klein voorproefje via de computer liet ons een paradijsje zien. Geniet ervan!