Roadtrip!! - Reisverslag uit Quincy, Verenigde Staten van Mark & Iris - WaarBenJij.nu Roadtrip!! - Reisverslag uit Quincy, Verenigde Staten van Mark & Iris - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Mark & Iris

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Quincy

Lieve allemaal,

Na dik twee dagen NYC is onze roadtrip door de States dan eindelijk echt begonnen! En dan bedoel ik ook echt... inclusief een eerste inbraak ;)

Na NYC zijn we naar Miami gevlogen, waar we onze auto hebben opgehaald: een heuse Toyota Corolla MET achteruitrijcamera... Wat wil je nog meer voor iemand die niet kan inparkeren!! Gelukkig is Mark is topbestuurder en scheurde hij direct Miami in, waarbij hij meerdere malen probeerde te schakelen in onze auto met automaat! Inmiddels is ook dat onder de knie ;
In Miami natuurlijk naar de Ocean Drive geweest en Miami Beach, helaas zonder allemaal bekende filmsterren of modellen gespot te hebben. Daarna verder naar de Everglades, waar we heel toeristisch een airboat tour hebben gedaan door de mangroven en we krokodillen hebben vastgehouden/aangeraakt. Verder heb ik daar ook de arm inclusief stalen platen van de zeer aantrekkelijk, bijna tandeloze krokodillenman mogen bevoelen ;)

Na de Everglades zijn we naar het schattige plaatsje Naples doorgereisd: een klein stukje Italië (not), waar we heerlijk Mexicaans hebben gegeten, onder het genot van een Margaritha en een kikker op mijn schouder.
Daarna door naar Clearwater Beach... Prachtig wit strand voor een dagje relaxen... Dachten we... Na een klein half uur waren we omgeven door homo's... (en 1 gezinnetje) waarbij wij natuurlijk we de perfecte plek hadden uitgekozen. Verder begon Mark zijn 'er-zit-overal-zand-waar-ik-het-niet-wil-fobie' na ongeveer 10 minuten op te spelen, dus al met al nog een wonder dat we het ongeveer 1,5 uur hebben volgehouden!!

De volgende dag zijn we doorgereden naar Gainesville, waar we uiteindelijk in een Butterfly Rainforest zijn beland, erg mooi!
Toen door naar het kleine historische (uhum) dorpje Quincy, waar we het meest schattig B&B tot nu toe hadden! Verder ook de minst prettige ervaring tot nu toe: in de ochtend kwam de eigenaar ons wakker maken om te vertellen dat er ingebroken was in onze auto, inclusief die van hemzelf en andere gasten! Ons achterruitje ingegooid, maar niks gestolen... Beetje vreemd, want wie wil er nou geen pot pindakaas en een onderbroek van Mark??!!
Al met al... Een geslaagd en bewogen eerste weekje. We genieten onwijs en gaan nu op naar Tallahassee om onze auto om te ruilen, ik hoop natuurlijk wel weer op een achteruitrijcamera :)!!!

Tot snel en liefs vanuit de VS!!

• 12 Augustus 2014 - 17:09

Janine:

Wauw! Wat hebben jullie al veel meegemaakt in zo'n eerste week. Ongelofelijk! Super gaaf blijf ik het vinden. Ik hoop dat de ingeslagen ruit de enige tegenslag deze reis :-). Kan niet wachten op het volgende verslag! Have fun!!!

• 12 Augustus 2014 - 17:25

Stephanie:

Wat geweldig om te lezen! Wat hebben jullie al veel gezien, gedaan en meegemaakt deze eerste week zeg! Ik snap ook echt niet dat die inbreker de boxershort van Mark laat liggen, hij heeft hem vast niet gezien whaha.
    Kijk weer erg uit naar jullie nieuwe reisverslag.
    Xxx

• 12 Augustus 2014 - 23:19

Anton:

Prachtig verhaal, waaruit blijk dat jullie je enom vermaken. Ga zo doo en laat je niet afschrikken dood die inbraak in jullie auto.
    Groetjes Anton en Annelies

• 13 Augustus 2014 - 00:17

Randy:

Hahaha :D Klinkt erg goed! Behalve de kapotte ruit dan.. xx

• 13 Augustus 2014 - 08:25

Bas, Nancy En Mats:

Wat een mooi verhaal. Klinkt erg en erg leuk. En ach dat raampje.... Dan maar weer een andere auto ;)

• 19 Augustus 2014 - 11:14

Roos:

Hahaha Iris, je maakt me aan het lachen!!! Misschien zat Mark dan toch wel op de goede plek daar tussen al die homo's. (Ik bedoel: klagen over zand op een mooi poederwit strand?)