Stage one completed!!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mark & Iris - WaarBenJij.nu Stage one completed!!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mark & Iris - WaarBenJij.nu

Stage one completed!!!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Iris

16 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

En dan.... zitten de eerste zes weken er gewoon al weer op! De tijd lijkt nog harder te gaan dan dat ie normaal al gaat! Om te beginnen maar eens de afgelopen tijd. Na San Francisco hebben we besloten om de westkust eens van dichtbij te gaan bekijken, ook met het idee eens wat beter weer op te zoeken (hier kom ik zo nog even op terug :)). Het was tenslotte in SF "maar" 22 graden. Om eerlijk te zijn was het zelfs zo koud dat ik mijn lange mouwen heb aangetrokken en Ier zelfs haar lange broek!

De mooie route langs de westkust van Amerika bracht ons langs veel water, (alweer) veel parken en natuurgebieden, maar ook langs super veel mooie dorpjes. 1 van die dorpjes, het schattige Monterey, stikte ook van de walvistochtboten (leuke voor scrabble bedenk ik me net ;)). Vroeg in de ochtend samen naar de haven vertrokken om daar "het schip" in te gaan, met een erg spontane verrassing in de vorm van Bubbles, de iets te overdreven en enthousiaste Amerikaanse toeriste. Deze ietwat gezette, spataderige, duidelijk vrijgezelle, oudere, met sportschoenen en pet uitgedoste, vaderlandslievende dame heeft de gehele reis bij elk zeedier dat we tegenkwamen, het geluid geproduceerd van 12 opgewonden zeeleeuwen bij elkaar. Hilariteit alom bij ons uiteraard! Overigens wel een echte aanrader die tocht. Mega veel zeehonden, otters en walvissen gezien!

In de dagen na de walvissentocht hebben we ervoor gekozen het water van een andere kant te bekijken door de mooiste wijnstreek van Amerika te bezoeken. Daar onder vakkundige leiding een aantal wijntjes geproefd en voor het eerst van ons leven een fles wijn gekocht waar je in Nederland ook 2 prima kratten bier voor kunt kopen. Zoals verwacht heeft de wijn het niet langer dan 2 dagen overleefd, toen was ie alweer op...

Om hiervan bij te komen hebben we besloten om LA wat te ontwijken en de binnenlanden (weer) in te gaan. De temperatuur was nog steeds niet helemaal op niveau: 29 graden, dus op naar de desert! Palm Springs, Indian Wells, allemaal erg aangename plekken waar we voor de verandering ook gewoon eens lekker aan het zwembad hebben gelegen! Zoals eerder al aangegeven vonden we 22 graden vrij koud, echter de 45 graden (nee geen typfout, 45 graden) was misschien ook een beetje veel van het goede...

Tot slot nog afgesloten met LA, waar we in 2 dagen alle toeristische hoogtepunten er doorheen gejast hebben, tipje vanuit hier: LA is niet zo heel boeiend...

En dan... zit je op het vliegveld en komt het volgende deel van onze reis in zicht. 16 uur achter elkaar vliegen om vervolgens de kou van Melbourne tegemoet te gaan. Op naar een nieuw avontuur, op naar links rijden, op naar nog meer zon, strand, natuur en eten :)

Uiteraard sluiten we ook deze keer weer af met wat wetenswaardigheden:

Wisten jullie dat...:
- Ier haar "haar-tic" in zes weken alleen maar erger geworden is? Termen als "groot voorhoofd en blotebillengezicht komen met de regelmaat van de klok weer voorbij!
- Navigeren in Amerika een goede leerschool voor ons beide geweest is? Vanaf nu zijn we beide (maar vooral Ier) inzetbaar als navigator bij alle ritjes! Ik stel voor dat TomTom zijn naam veranderd in IerIer!
- We uiteindelijk iets over het aantal ingeschatte kilometers zijn gegaan? Het definitieve aantal moet ik nog berekenen, maar de inschatting was ergens rond de 6000-6500 kilometer. We zijn denk ik uitgekomen op zo'n 10.000 kilometer...
- We de halve wereldkeuken van dichtbij hebben gezien? Sushi, wok, hamburger, Italiaans, Mexicaans, magnetronmaaltijden, Indiaas, Thais, chinees... Alles is wel een keer langsgekomen...
- Ik inmiddels bekend ben met alle statistieken en regels van zowel football als honkbal en stiekem een klein beetje dit ga missen in Australië..
- We stiekem toch wel heel erg genoten hebben van Amerika. De gastvrijheid (ja, absoluut), de absurdheid (op elke hoek van de straat), de vrijheid, maar vooral de relaxtheid van leven bevalt erg erg goed!

Nu op voor een lange lange vlucht, op naar een nieuw continent, op naar nieuwe verhalen en avonturen!!

• 16 September 2014 - 08:23

Marloes Grit:

Oooowwwhhhh walvissen gezien! Ik ben jaloers, dat is ons nog niet gelukt.
    Weer een superleuk verslag en ik ben heel erg benieuwd wat jullie van OZ vinden! Veel plezier daar.
    Liefs Marloes

• 16 September 2014 - 10:08

Silke:

Ik pleit voor geen verhalen meer over het 'koude' weer! ;)
    Hoop dat jullie over 300 uur heelhuids aankomen in Australië! Oja .. meeeeer fotos :D!

liefs Silke

• 17 September 2014 - 00:36

Jeroen:

Haha mooi verhaal!! Ik heb me rotgelachen om bubbles

• 17 September 2014 - 22:01

Annelies En Anton:

Goed te horen dat Amerika voor jullie positief was. Inderdaad een mooi land. Maar nu op naar het volgende avontuur, nieuwe indrukken en belevenissen. Wij kunnen niet wachten op de berichten die we krijgen van jullie. Ziet er trouwens erg mooi uit waar jullie de komende 2 weken verblijven. Inmiddels weten we dat jullie heelhuids zijn aangekomen en waarschijnlijk nog in een diepe slaap. Heel veel plezier en we spreken elkaar snel.

• 19 September 2014 - 20:37

Thijs:

Relaxed jullie zo te volgen!
    Ennuhh, die wist-je-datjes zijn de slagroom op de taart! Vooral doorgaan.

Veel avontuur gewenst :D